1 Ağustos 2010 Pazar

GÜZELLİK SIRLA KAPLI Gonca Borça

Dünyalar güzeli sevgilime;
Güzelsin çok güzelsin sevgilim
Sadece gözlerine bakmak için bir ömür yetmez
O masmavi sımsıcak içine çeken gözler
Ya tatlı saçlarına ne demeli, her buklesi denizdeki dalgalar gibi içimi hoplatıyor
Nasıl tarif etsem seni sana bilemiyorum ki
Bir nur damlası gibi yüzün, baktıkça bakasım sevdikçe sevesim geliyor
Hele o dimdik yürüyüşün yok mu, önüne bakan tavrın
Beni deli ediyor, baştan çıkarıyor bi’tanem
Rüzgârda savrulan saçlarını, şöyle bir arkaya atışın var ya
Kırk yıl köle olurum ben o saçlara
Burnun sanki göğü gösterir gibi Tanrı’nın lütfu
Kalem gibi inceden ve asil
Seni görmeyi nasıl da ister şu zavallı yüreğim bir bilsen
Bu kalp nasıl da çarpar o ahu dudakları görmek için
Çilek desem olmaz, kiraz desem olmaz, sanki gül goncası öpülesi dudaklar
Benim bir tanecik sevgilim nasıl da özledim seni bilemezsin
O narin ellerini tutmak uzaktan bir hayal gibi
Ya keman kaşlarına ne demeli, uzun kirpiklerini koruyan şemsiye gibi
Kirpiklerin ok gibi aşkım, yüreğime fırlatılan ok gibi
Birer birer vuruyor her tanesi kalbimi
Canım sevgilim mektubumu burada bitiriyor hasretle öpüyorum.
Kemalin.

Sevgilim merhaba,
Mektubunu aldım ve sevindim
Uzaklar yakınlaşıyor hayatım, nasılsın iyi misin?
Sen sormasan da ben sorayım sana
Umarın her şey yolunda, keyfin yerindedir canım.
Beni sorarsan yorgunum bitanem, dersler ağırlaştı
Çalışacak şeyler o kadar çok ki
Yurtta ders çalışacak pek ortam yok
Bunun yanı sıra okumak için çalışıyorum biliyorsun
Ay sonu çabuk geliyor, maaşımla ancak idare ediyorum
Hasta babama ilaçlarını aldım o da iyileşecek buna inanıyorum
İltifatların için teşekkürler, beni gerçekten çok şımartıyorsun
Sen nasılsın bu arada? Nasıl işler güçler, sağlığın iyi mi?
En kısa zamanda yaz hasretle öpüyorum.
Handan

Sevgili Manolyam
Ben nasıl olucam senin hasretinle yanmaktan gayrı
Hayalin rüyalarımı süslüyor bi’tanem
Kavuşmak için gün sayıyor, şu deli yürek
Senin benim olacağın hayali yetiyor beni yaşatmaya
Bir bakışın ömre bedel be ceylan gözlüm
Bir dolansam sana, saçlarını okşasam
Ben den mutlusu olur mu be ahu dudaklım?
Hele o dudaklarından öpmeyi hayal bile edemiyorum
Gelir gelmez isteticem seni, kimseye söz verme emi papatyam benim
Evlenince de rahat edeceksin, benim maaşım ikimize de yeter
Ah deniz gözlüm, kıymetlim, en kısa zamanda görüşmek üzere..
Kemalin.

Sevgili Kemalim,
Beni mahcup ediyorsun bi’tanem
Kavuşucaz elbet üzülme, herhalde iyisindir canım
Sen böyle konuşunca kafam öyle dağılıyor ki
Hiç ders çalışasım gelmiyor, hep seni düşünüyorum
Dizlerimin ağrısını bile hissetmiyorum seni düşünürken
Arnavutköy’de bir ev tutarız, şöyle çatı katı
Terasta sen gazete okurken, ben mutfakta şaraplarımızı hazırlarım
Hem senin işine de yakın olur değil mi?
Annen baban nasıllar? Beni beğenmişler mi?
Umarım iyilerdir de torunlarını severler
Aşkım mektubuma hasretle bitiriyor, özlemle bekliyorum
Handan

Güzel gelinciğim benim,
Ben de hayallerinle yaşıyorum aşkım
Narin bedenini kollarıma alacağım günleri beklemekle geçiyor zamanım
Resmine baktım dün gece yine, güzel yüzünle bakıyordun bana
Baktım baktım doyamadım, ne güzelsin papatyam
Kırmızı bluzun de pek yakışmış bi’tanem
Güzel’e al yakışır derler ya, tam da öyle
Kırmızı bir şal aldım sana, boynuna sarasın diye
Türkün aklı aldadır derler ya, aklımı aldın sen de benim
Hasretle öpüyor, sevgilerimi kuş gibi uçuruyorum.
Kemal.

Sevgilim,
Gerçekten övgülerin pek hoş, belli ki güzelliğim sarhoş etmiş seni
Ama üç mektuptur bir hatırımı bile sormuyorsun farkında mısın?
Benim sorularım da hep cevapsız
Merak ettim bana olan ilginin tek nedeni güzelliğim midir?
Üstelik sana da hatırını sordum, annenle babanı da
Neden hiç cevap vermedin bana?
Dizim gerçekten zonkluyor, bir geçmiş olsun demeni beklerdim canım
Tatlım, seninle iki kere görüştük ama bana hiç kendinden bahsetmedin?
Nelerden hoşlanırsın merak ediyorum
Sen beni merak etmiyor musun kuzum?
Neler okursun, neler dinlersin, nerelere gidersin
Daha arkadaşlarınla tanıştıracaksın beni
Sonra balık tutmaya götüreceksin öyle değil mi?
Hangi burçsun sevgilim, ne olur yaz bana
Sevgilerimle…
Handan

Sevgili Kır Çiçeğim
Ben seni düşünmekten başka ne yapabilirim ki?
Aklım da fikrim de sensin artık benim
O güzel dudaklarından çıkan her söz şiir bana
O tatlı sözlerin şarkıların en güzeli
Seninle olunca her yer güzel bi’tanem
Sen yanımda olunca ne arkadaş ister deli gönül ne cet, ne ata
Tek sevincim şu ara, senin yanına geleceğim düşü
Ne burcu manolyam, burcu burcu kokuyorsun burnumda
Aşkınla yanan kalbime bir su damlası olacaksın yakında..
Özlemle bitirirken mektubu, öpüyorum kuğu gibi narin boynundan
Kemal.

Kemalcim,
Çok hoş yazdıkların şımartıyorsun beni
Ama güzelliğim sanırım şaşkın etmiş seni
Görmüyorsun içimdeki asıl beni
Merak etmiyorsun ne durumda sevgilim diye
Neden bu kadar kör olmuşsun a benim deli yârim
Ne olurdu biraz anlasaydın beni
Ben şu anda dizlerimdeki ağrılardan kurtulamadım hala
Sen sormasan da ben söyleyeyim
Okula devam edemiyorum, sadece çalışıyorum artık
Yurttan da ayrılmak zorunda kaldım
Bir arkadaşımın yanında kalıyorum
Babam biraz daha iyi
Ama ben artık sana elveda diyorum
Belki bu sefer duyarsın beni
Hoşçakal canım…
Handan

Sevgili Papatyam,
Ne diyorsun anlamadım kuzum
Hiç yakışmıyor ağzına bu sözler
Nasıl kıyarsın sana tutuşmuş bu adama
Oysa elini bile tutmadım daha
Hoşçakal lafını kabul etmedim ama
En kısa zamanda geleceğim, sakın gönlünü başkasına kaptırma…
Görüşmek ümidiyle, aşkla…
Kemal.

Handan'ım,
Belki güzelliğinin büyüsü sardı beni bilmiyorum
Bunun suçu ben değilim senin güzelliğin aslında
O engelledi benim seni görmemi
Affet beni bi’tanem
Neden yazmıyorsun hala bana gün yüzlüm?
Kemal.

Sevgili Handan,
Ne oldu sana birden bire böyle
Başka biri aklını çeldiyse söyle
Böyle suskun kalmanı anlamadım
Yoksa seni rahatsız eden bir şey mi var
Boyum posum yerinde, maaşım düzgün
Kaşım gözüm, halim vaktim maşallah
Nedir senin derdin çözemedim
Derdin, rahat battı sana
Fazla hava verdim galiba
Şımarttım mı yoksa
Çabuk cevap yaz, bak kızıyorum ama
Kemal.

Kız Handan Kaşarı,
Seni beğenip de âşık olan ben uyandım artık
Etrafta tazecikler dolaşırken, senin gibi geçkine kapılıyordum az kalsın
Oysa sen ne kadar acımasız, gaddarmışsın
Bir kalemde sildin beni
Bir kere sen kendini ne sanıyorsun ya
Sendeki boy pos herkezde var
Ellerin ayakların da maşallah çocuk mezarı
Bizim burada senin gözlere kenafir gözlü derler, hemen girme havalara
Allah bilir saçını da boyuyorsundur sen
Okul senin neyine, senin okulla işin olmaz kızım, yollusun sen yollu
Mektubumu burada bitirirken, sen bana hoşçakal diyemezsin
Ben sana diyorum, sepet sepet yumurta herkez kendi yoluna
Bir daha da sakın arama…
Kemal.

Gonca Borça 2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder